Backpacken in het Noorden

9 februari 2014 - Putaruru, Nieuw-Zeeland

First night in Auckland: Okee, eerst 3,5u met de bus van Putaruru richting Auckland 'the big city'. Ik stapte uit de bus en moest op zoek naar m'n hostel: BASE. Degene die mij ook maar een beetje kennen, weten dat ik een coordinatie van onder nul heb. Maargoed, enige tijd en een pijnlijke rug verder eindelijk gearriveerd in het hostel. Ik kreeg het pasje van de kamer en daar ging ik. Pff ik wist niet wat ik zag. Niets voor mij dacht ik meteen. Even mijn spullen opgeruimd en toen ben ik een boekje gaan lezen. Op een gegeven moment kwam mijn kamergenoot binnen; een blond meisje uit Zwitserland: Livia. Samen zijn we even de stad in gegaan om wat boodschappen te doen en bij terugkomst was er nog een Oostenrijks meisje gearriveerd: Sophie. Tegen etenstijd besloten om met zn 3e wat te gaan eten in de stad. Na lang zoeken kwamen we bij een thais restaurant. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n lekkere curry gehad. Echt heel lekker! Dat had ik nodig. Op onze kamer nog een paar wijntjes gedronken en toen ben ik gaan slapen, omdat ik de volgende morgen om 7u werd opgehaald met de bus.

3 days in the Bay of Islands: Eenmaal in de bus naar Paiha (Bay of islands), kwam een belgisch meisje naast me zitten : Carolien. In de bus wat gekletst en ontbeten bij sheepworld. Hier hadden ze koeien, roze schapen, varkens, LAMA'S, zwarte biggen, kippen, konijnen, geiten en ga zo maar door. Fijn begin van de dag :). Toen weer in de bus richting Paiha, waar we rond de middag arriveerde. Ons bed uitgezocht en onze spullen gedropt en toen zijn we wat gaan eten in het dorp. Hierna hebben we heel de dag lekker op het strand gelezen en heb ik mijn nieuwe verslaving ontdekt: Sudoku. Rond 7u had het hostel een BBQ georganiseerd en hebben we gezellig gebuurt met een paar meiden: 2 Nederlandse, 1 duitse, 1 Ierse en een Oostenrijkse. Even mijn engels weer bijgespijkert, hehe want daar kom ik tot nu toe wel makkelijk van af. Toen naar bed,  en lekker gaan slapen, want de volgende dag stond de bus weer vroeg klaar: half 8. Deze dag zouden we naar het noordelijkste puntje van NZ gaan. Eerst reden we naar het Manginagnina bos om daar een korte wandeling te doen en hele dikke bomen te knuffelen. Na 20 minuten doorgereden richting de duinen, waar we gingen zandsurfen. Dat was echt heel vet. Het enige wat jammer was, was dat je zelf naar boven moest lopen en dat was echt heel zwaar haha, maar goed voor de kuitjes. Na het zandsurfen ging de bus verder naar Cape Reinga (het noordelijkste puntje van NZ). Weer een half uur lopen en kuitjes trainen voordat we er waren. Toen zaten we op een gegeven moment op de rots en dat was letterlijk het einde van de wereld, best wel een raar idee. Maar echt; wat een uitzicht! Na een tijdje weer terug naar de bus en daar vervolgde we onze trip richting 90 mile beach. We reden met de bus over het strand, alleen zoals mijn belgisch maatje zei: hij rijdt als unne zot! Dat was ook echt zo, want hij reed met 100 over het strand. Maargoed ondertussen nog even gestopt op het strand en even een hartje in het zand getekend (jaja voor dennis, lief he). 'S avonds rond 7u weer terug in Paiha en daar ben ik samen met Carolientje en Esther (meisje uit NL), wezen uiteten. Na deze lange dag weer optijd naar bed gegaan. De volgende dag zouden Carolien en ik met de dolfijnen gaan zwemmen. Weer om 7u opgestaan en om 8u met de boot uitgevaren. We kwamen al snel bij een groep dolfijnen, maar hier mochten we uiteindelijk niet mee gaan zwemmen omdat ze aan het paren waren. Shit. haha. We hebben dus alleen dolfijnen gezien en er niet mee mogen zwemmen. We hebben nog 2,5u rondgevaren om op zoek te gaan naar nieuwe dolfijnen, maar helaas. Wel kwamen ze echt heel dichtbij dus heb ze wel goed gezien en om het niet zwemmen toch goed te maken, heb ik gelukkig wel  pinguins gezien :), jeeeej Marleen weer blij. Het waren de kleinste pinguins die er zijn, werd ons verteld. Om 12u weer terug naar het hostel om onze spullen te pakken en om half 1 vertrok de bus weer terug richting Auckland. Op onze weg terug nog even gestopt bij de Whangarei Waterfall en rond 6u waren we weer terug in Auckland. Gelukkig hadden we nu een ander hostel: Nomads en we hadden meteen voor 3 nachten geboekt. S'avonds samen met Carolien een drankje en een hapje gedaan in de café in het hostel en toen weer op tijd richting bedje.

3 nights in Auckland: De volgende dag konden we eindelijk weer eens uitslapen. Ik had redelijk slecht geslapen omdat het nogal luidruchtig was buiten. Toen zijn Carolien en ik smiddags samen wezen lunchen en hebben we wat door de stad gewandeld. Ik ben bij de travelshop langsgeweest om wat informative op te vragen voor mijn trip door het zuidereiland en dat was het voor deze dag. 'S avonds wezen uiteten in een foodcourt bij een thai en s'avonds nog een cocktailtje gedaan bij de café in het hostel. Wat ik wel merk is dat ik in NZ nog minder dan de helft eet dan dat ik in NL doe. Ik heb geen idee hoe dat komt. Opzich ook niet zo erg want ik heb nog wel wat reserves. Na weer een rumoerige nacht ben ik optijd opgestaan om te skypen met het thuisfront. Eindelijk Dennis weer even gezien en lekker bijgekletst, daarna met pap en mam en daarna ook nog even met ons Aaltje. Een goed begin van de dag! Want dat is toch iets waar ik veel moeite mee heb; het missen van iedereen en vooral Dennis. Het is echt supermooi hier en ik geniet van elke dag, maar ik heb toch wel heimwee. Maar dat is opzich ook wel logisch en een goed teken denk ik. Maargoed, de dag goed begonnen en rond 11u zijn Carolien en ik naar Mount Eden gegaan om deze berg te beklimmen. Vanaf hier een prachtig uitzicht over heel Auckland. Toen weer teruggelopen en met de bus terug gegaan richting Auckland centrum. We vonden dat we het wel verdiend hadden om verwend te worden. We zijn naar een Chinese massagesalon geweest waar we een rug- nek- en schoudermassage hebben gehad. Ik zei tegen het vrouwtje dat mij ging masseerde dat het best hard mocht.. Nou dat heb ik geweten, haha. Toen weer richting het hostel voor een powernapje en s' avonds met mn zotteke naar een mexicaans restaurant om wat te eten. Wederom een Kindermenutje besteld en voor de verandering nu wel helemaal opgegeten. Hierna zijn we naar de skytower gegaan. Deze toren staat midden in Auckland en is heel hoog (weet ff niet hoe hoog). We gingen met de lift omhoog en de vloer van de lift was doorzichtig, dus konden we meekijken, best misselijk. Eenmaal boven hebben we wat foto's genomen en zagen we de mount Eden die we eerder die dag beklommen hadden. Nog even gewacht tot het donker werd, om zo ook de stad verlicht te zien. Weer terug naar het hostel om onze tas te pakken, want de volgende dag zou ik weer richting Putaruru vertrekken. 'S ochtends afscheid genomen van mn belgische zotteke en om 10u afgesproken met tante Diane (vrouw van ome Jim) voor een kopje koffie. Ik zou beneden in de skytower wachten en dan zou ze me wel vinden. Ze kwam eraan en zag meteen dat ik Marleen was. Ze had haar dochter Lesley meegenomen en we hebben gezellig gebuurt en koffie gedronken met z'n 3e.

Back to Putaruru: Om 12.30 vertrok mijn bus weer richting Putaruru. Eind van de middag was ik weer bij tante Toos. Eenmaal daar, al mijn vieze kleren in de was gedaan en de rest buiten gehangen. De foto's op de computer en usb gezet en mijn trip naar het zuidereiland uitgezocht. Toen naar bed, alleen schoot ik om 12u ofzo wakker omdat het zo hard regende. Shit, al mijn kleren hingen buiten om te luchten, haha. Maargoed, ik ging niet in de stromende regen naar buiten om mijn natte kleren binnen te halen. De volgende ochtend heeft tante Toos ze gelukkig optijd binnengehaald. Smiddags even langs Karen gegaan (dochter van tante Toos), en daarna door naar tante Miep. Hier besloten dat ik een dagje met tante Miep op pad ging naar haar dochter (Anita). We hebben een heerlijke dag gehad in Tauranga. We zijn naar het strand geweest en hebben wat sightseeing door Tauranga gedaan. Haar dochter Indigo was ook mee. Rond etenstijd pizza gehaald bij Domino's en daarna weer terug richting Putaruru en savonds ben ik een nachtje bij tante Miep gaan slapen. S'ochtends ontbeten en weer terug naar tante Toos. Vandaag zou ik een dagje met tante Toos naar Rotorua gaan. We begonnen de dag met een SHEEPshow, haha. Veel gelachen en op een gegeven moment mocht ik naar t podium om een klein beestje wat melk te geven. De rest van de dag heeft tante Toos me verschillende mooie plekjes laten zien zoals de blue en green lake, een dorpje van de maouri's en het tarewa lake. We hadden veel in de auto gezeten en er waren veel kronkelige wegen, waardoor ik (denk ik) een beetje misselijk werd en koppijn kreeg. Eenmaal thuis 2 uurtjes geslapen, daarna gegeten en toen was het weer wat beter en kon ik beginnen met mijn verhaal op mijn blog te schrijven :). Eindelijk want had het pap en mam beloofd dat ik het vrijdag al zou doen. Dus bij deze Sorry pap en mam, maar hier is weer een update!

En verder:..  Na de eerste week bij familie, Rini en Anita, door naar een week het backpackersleven in het noorden, nu weer terug in Putaruru en morgen begint mijn derde week alweer in NZ. Morgen ga ik naar Rachel Nooijen een paar dagen naar de Coromandel. We zullen daar tot donderdagochtend blijven en dan weer terug richting Putaruru gaan om mijn verjaardag te vieren. Dan vertrek ik 16 februari richting Wellington om vanaf daar het zuidereiland te gaan bekijken. Ik heb afgesproken met Esther (het Nederlandse meisje) en waarschijnlijk ga ik Carolien ook nog meeten in Franz Jozef of in Queenstown. Wel heb ik besloten mijn trip met ongeveer 2 weken in te korten. Ik heb alles gepland t/m 6 maart en dan heb ik alles gezien wat ik wilde zien en gedaan wat ik wilde doen.  Dat zou betekenen dat ik nog ruim 2 weken over heb om vakantie te houden. En de meeste die mij kennen, weten dat dat niets voor mij is en ik daar Dennis, pap, mam, obbe en mijn vriendinnetjes te veel voor mis. Ik heb er echt geen moment aan gedacht om nu al naar huis te komen, maar 2 maanden helemaal alleen op pad is toch iets te lang voor mij. Ik geniet van alles wat ik zie, het is hier echt supermooi en iedereen is heel lief voor me, maar aan de andere kant is er ook het gemis van thuis, Dennis en mijn vriendinnetjes. En het is niets voor mij om nog 2 weken zonder plannen rond te hangen in NZ (dat is ook veelste duur). Vandaar mijn keuze :).

Tot de volgende keer en een knuffel vanuit hier!

Marleen

1. Frans en tineke:
    9 februari 2014
    hey meid kei leuke foto`s en een leuk verhaal.
    tot de volgende blog en een dikke knuffel van ons.
  2. Els:
    Hoi Marleen,
    kei leuk verhaal en mooie zonnige foto's om hier op een koude, stormachtige en druilige zondagmiddag te lezen; nog veel plezier en geniet ervan!! Groetjes van ons allen
  3. Rita:
    9 februari 2014
    Wat een mooi reis verhaal, geniet er nog van.
    Groetjes Rita en Hans
  4. Marianne louwers:
    Hey Marleen
    Leuk en mooi verhaal
    Geniet er van veel plezier

Gr Marianne
  5. Linda:
    10 februari 2014
    mooi verhaal weer marleen, geniet ervan en op naar de volgende blog..

groetjes linda en willem
  6. Gerrit en Ellie:
    10 februari 2014
    Ik lees toch wel dat je het lekker eten daar toch ook wel opzoekt ,groot gelijk en geniet ervan, ik vind het jammer dat je mij niet mist

groetjes Gerrit en Ellie
  7. Anne Verhees:
    10 februari 2014
    Mooie reisverhalen marleen, ik lees ze met plezier en ben steeds benieuwd naar de volgende. Geniet daar maar volop want de tijd vliegt! Liefs
  8. Annemarie:
    10 februari 2014
    o Marleen , een mooi verhaal,je maakt het toch maar mooi allemaal mee,
    groetjes van ons en geniet nog lekker en alvast een hele fijne verjaardag,doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  9. Annelies:
    hey marleen
    wat een mooi verhaal weer, en wat ziet het er daar geweldig uit. nog veel plezier en tot de volgende keer dikke knuffel
    gr annelies
  10. Bernie Kuunders:
    10 februari 2014
    Hoi Marleen, wat leuk dat je met Rachel op stap gaat.
    Doe haar de groeten van ons.
    Misschien zie je Jos en Henny ook nog wel.
    Vorige week 600 foto's gezien van vriend van ons, die is net terug. Ik zou er zo weer heen willen. Veel plezier
    Groetjes van ons en een hele fijne verjaardag (in de zon)
  11. Connie:
    Hoi Marleen,
    Wat een ervaring, dat maak je toch maar mooi mee. Buiten de mooie bezienswaardigheden om is het alleen al fijn dat je eens lekker tijd met je familie daar door kunt brengen en ziet hoe zij leven en wonen. Wij wensen je alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en hopen dat je nog enkele hele fijne weken tegemoet gaat.
    Hartelijke groetjes Connie Lucie en Ilse