The Coromandel and my kiwi birthday!

15 februari 2014 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Lets go to the beach:  Na een goede nachtrust was het maandag 10 februari weer tijd voor het volgende tripje. Eerst smiddags nog even koffie wezen drinken bij tante Miep met Jo, Andrew en tante An en daarna spullen gepakt en rond 4u aangereden naar Hamilton naar de familie Nooijen. Rachel is afgelopen jaar in NL geweest en heb ik een aantal keer mee afgesproken toen. Ze is vorige week teruggekomen naar NZ, want heeft ook nog een tijdje in Schotland gewoond. Een college van haar was ook bij haar in Hamilton, ook zij heet Rachel. Smiddags daar aangekomen, even gekletst en toen moest Rachel rond 7u training geven, dus heeft Henny (moeder van Rachel) de schotse Rachel en mij  meegenomen naar Hamilton Gardens. Daar een kijkje genomen en een kleine wandeling gemaakt. S'avonds gezellig gebarbecued met hun gezin onder het genot van een wijntje en weer optijd naar bed, want we vertrokken de volgende dag met z'n 3e naar de Coromandel.

Na 2,5u gereden te hebben kwamen we aan bij Hot Water Beach. Dit 'Beach' is eigenlijk een heel raar natuurverschijnsel, want je kunt hier je eigen 'pool' graven en op een aantal plekken komt dan kokend water naar boven, zodat je in je eigen hot pool kunt zitten. We hadden even moeten graven, maar uiteindelijk hadden we ons eigen warm badje :) (Oke, we zijn in iemand anders' badje gaan zitten, want wij hadden steeds heel koud of veelste  heet water). Maargoed dit is dus een van de dingen die je moet hebben gedaan als je in NZ bent, zeggen ze. Dit kunnen we dus afvinken. haha. Even geluncht en daarna doorgeregen naar de Cathedral Cove.

De Cathedral Cove ligt aan een strand waar je alleen te voet kunt komen. Wandelschoenen aangetrokken en na 45 min kwamen we aan op een wit zandstrand. Ik denk dat dit het mooiste is wat ik tot nu toe gezien heb. Zo'n mooi strand en indrukwekkend hoe die Cove ontstaan is. Hier hebben we lekker op het strand gelegen en zijn we na 2u weer omhoog gewandeld (Moesten voor High Tide gaan, anders moesten we door het water lopen). Hierna zijn we naar onze verblijfplaats gereden. Rachel had een soort lodge gevonden waar we 2 nachten zouden blijven slapen. Het was meer een huisje wat je ook hebt als je op kamp bent, maar dan wat kleiner. Er waren 2 slaapkamers, op de ene sliepen de Rachels en ik, op de andere kamer 3 andere meiden. Savonds hebben we fish en chips gehaald en deze op het strand opgegeten en ik vond het ook nog lekker! haha.

De volgende dag zijn we de dag begonnen met kayakken. Eenmaal op het water begon het te regenen, dus zijn we weer omgedraaid. Letterlijk en figuurlijk. Door de regen en de golven sloeg onze kayak om. Dat ding weer uit het water gesleept en weer teruggebracht naar de lodge. Eenmaal daar droge kleren aangetrokken en een filmpje gehuurd. Toen klaarde het rond half 2 weer op en zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we de hele middag ongeveer gelegen :). Savonds nog wat boodschappen gedaan en toen zijn we gaan barbecuen. Toen kwamen Rachel en Rachel kei life met een kadootje omdat ik de volgende dag jarig was en hebben we een pre-birthday party'tje gehad met zn 3e en zijn we nog even naar het strand gegaan. De volgende dag was het dus 13 februari en was ik echt jarig :).

Kiwi birthday:  Sochtends weer vroeg aangereden richting Hamilton. Daar de bus gepakt en om 1u was ik weer in Putaruru. Omdat tante Toos ook jarig was hebben we samen onze 99e verjaardag gevierd. Ook kwamen Marco en Annelies van Cuijk nog langs, zij zijn ook in NZ op vakantie en waren toevallig in de buurt. De familie van tante toos kwam tegen het einde van de middag en we hebben met zn allen samen lekker gegeten. Uiteraard ook nog even geskyped met het thuisfront. Dennis had ook nog een kaartje gestuurd, maar heb ik tot op de dag van vandaag nog niet ontvangen :( Waarschijnlijk iets misgegaan hier met de post. Pleh. Voor de rest een leuke en gezellige dag gehad, een keer wat anders en een zonnebril ipv een sjaal en wanten! S'avonds mee bij tante Miep gaan slapen, om de volgende dag afscheid te nemen van Riny en Anita. Hun reisje zit er al weer op. We hebben smiddags samen bij tante Miep gelunched en zijn rond half 4 samen met tante Miep en tante An aangereden naar Auckland om ze uit te zwaaien. S'avonds om half 10 weer thuis want vandaag moest ik alweer mijn spullen gaan pakken voor het volgende tripje: het zuidereiland. Vandaag heb ik nog vanalles uitgezocht voor het zuidereiland, een planning gemaakt, een hostel geboekt, gestreken (jaja mam), foto's op de usb gezet en een beetje bijgekomen. Vanavond ben ik met tante Toos wezen uiteten en zijn we nog naar een waterval wezen kijken, daarna nog even hardgelopen en begonnen met dit verhaaltje.

en verder?!:  Ik zit vandaag precies op de helft van mijn reisje. Morgen vertrek ik dus met de bus richting het zuiden. Ik ga eerst naar Wellington (9u met de bus) en dan overnacht ik daar in een hostel. De volgende dag moet ik al om 7u met de Ferry richting Picton naar het zuidereiland. Daar word ik om 12u weer opgepikt om door te gaan naar Kaiteriteri. Daar zie ik Esther weer ergens en dan weet ik het nog niet precies. Ik weet ook niet wanneer ik weer tijd heb om iets te bloggen, dus dat zien we vanzelf wel weer. Mijn route van komende 2,5 week zal ongeveer zijn: Wellington-Kaiteriteri-Westport-FranzJozef-Wanaka-Queenstown-LakeTekapo-Christchurch-Kaikoura-Wellington-Putaruru.

xx Marleen

1. Riët:
    15 februari 2014
    Ha Marleen
    Wat leuk je reisverslagen. Wat heb je toch al lekker veel meegemaakt. Geniet nog van je tripje naar het zuiden.

Gr. Riët
  2. Annemarie:
    16 februari 2014
    en dat allemaal met dat mooie weer,geniet van het zuidereiland en tot horens.veeeeeeeel plezier nog
  3. Annemarie:
    16 februari 2014
    wat een prachtige fotos weer